Tuesday, May 10, 2011

kegembiraan dikembalikan...Alhamdullilah

hari ni nk crite soal hepy...tnggal 6hb mei kegembiraan aku dikembalikan...aku mampu tersenyum gembira lagi...sebab...hihihi

habis paper material hari tu aku sedih sgt2 sebab kitorng bertembung tapi x bertegur sape...blek bilik nangis puas2..n jumpe paen..luahkan kat paen...paen tenangkan aku...suruh aku bersabar...

pkul 6.30 ptg...aku dapat mesej...dari die...die tnye soalan advance...sbb esoknyer paper advance lak...aku tergamam...spechless...hepy...sbb akhirnye die mesej aku gk...wlupn hanye tnye pasal study..hepy x terhingga...semangat aku cari jawpan tuk soalan yang die tnye...pas 2 aku cite kat paen...paen kate die suke tengok aku hepy... :)

esoknye...mase mkn tnga hari..die call aku...tnye pasal advance gak...exam start kul 2.15...aku suh die dtg kolej melati...senang aku nk explain kat die...x sampai hati dengar suare die yang susah hati...aku pn kuatkan semangat 2k berdepan n ajar die tnga hari 2...kitorng study dlm kete je...tp aku hepy sgt2...

petang 2 after paper..aku ngt nk jumpe supervisor ngn lily...tapi dr siti lak x de...kitorng pon blek la....die hon kitorg dr blkng mase kt dpan blok F...die tumpangkn kitorng balek kolej...

petang 2 gak paen kate pijan dtg shah alm nek KTM....sebenarnye,esok ahad aku mintak paen tolong hantar g beli ubatu ayah kt pasar pagi...tp..sbb pijan dh dtg...x sampai hati lak nk suh paen hantar aku....

malam 2...paen mesej aku,kate x leh hantar esoknye...paen suh mintak tolong "die"...aku takut sgt nk mesej die...berpuluh kali aku karang ayat,n bismillah sebelom send mesej kt "die"...respond:positive"...die kate ok...die suh ingatkan balek...

pahi ahad..aku bangun kul 7...blek dr toilet.."die" call..tnye dh siap ke belom...aku belom mandi pn mase 2...aku ngt die ido lagi..huhu...serba salah giler kt "die"...die kate die dh siap...tp die cool je...die kate,x pe...dh siap nt gtau k...dalam hati mcm x percaya...nk kuar ngn die ke ni???...hepy sgt...

die pesan suh bwk notes organo aku..mind map...smpai kat pasar..kitorng teruja tgk barang2 kt pasar 2...best..hepy je hati aku...sebab die ade dengan aku...die berkenan kt 1 sweater...aku menyesal smpai skrg sebb tak beli tuk die...sedihnyer...lps abis beli ubat...die ajak g makan..kitorg makan kat hakim..sepanjang jumpe 2,macam2 cerita yang die bgtau kat aku..ape rutin harian die pon die cerita...rindu giler nk dengar die bercerita...seronok dpat kongsi cerita same mcm dulu...aku bersyukur dlam hati,sebab aku die beri peluang tuk jumpe n ketawa same2 ngn die lagi...

after brkfst.kitorg g KFC...buat notes tuk die...aku excited sgt nk buat...sbb die ade pencil colour anak buah die punyer..oh ye...die bnyk cite psl anak buah die...ammar..aisyah...imran..arissa...semoga imran cepat sembuh...aminn...

x lame lpas ...kwan die dtg...agk mngejut gak...tp die tahu pasal kitorg...so,aku ok je...tp aku ade terase 1 bnde...lps kuar dr 7e,kitorg nk msuk kete...tp kwn die jln dulu..aku kt blkng..mase 2 "die" dh msuk kete...kwn die bukak pintu depan mean nk duk dpan..kt depan ade brg2 aku...aku agk terkejut..tp aku tenangkan hati...wat biase je...lpas 2 kwn die pndang aku...die tutup pintu blek...kwn die kate "ok,kali ni aku bagi ko duduk depan..selama ko xde ni pon,aku yang duduk depan"...aku terkesima...aku x cakap ape2...sebab aku takut org slah anggap pade aku...aku sedih wat seketika...tp aku pikir positive,,..mgkin die x de niat nk wat aku sedih....n x tau kate2 tu plak boleh wat aku tersentap...x pe lah..die x sengaje kot..mgkn niat die bergurau...tipulah kalau aku cakap aku x cemburu..sgt...tp...cemburu 2 kan tandenyer sayang..iye...terpulang pada cara msg2 handle rase cemburu 2...bak kate "die"...need time...try to digest this new thing...

watverpon..aku gembira n bersyukur sebab "die" sudi spend mase ngn aku lagi...thanks sgt.2...hepy x terkate...moga kegembiraan ini berkekalan..amin...Ya Allah satukan lah hati kami...aminn..

No comments:

Post a Comment