Monday, May 9, 2011

hari-hari hari ibu...jasa mak :)


inilah mak , ayah n aku.... :)
salam..

semalam hari ibu...walaupun lambat sehari aku post entry ni,tp aku awal 2hari wish hari ibu kat mak...hihihi...nama mak Siti Hayatin BInti Ismail...dilahirkan pada 31hb januari 1963...dengarnya dulu mak ni sorang gadis yang pemalu...chewahh...hihihi...mak baik sgt...suka dengar masalh anak2 die...kitorg x pernah berahsia ngn mak..even cite soal "cinta monyet" pon...mak mesti tahu...hihihi...siap bagi advice lgi...mak memang sporting la...the best!!!sayang mak sgt2...mak dah bnyk bersusah tuk kitorg 5 beradik yang nakal ni...ingat lagi dulu mase zaman mak menoreh getah...mase 2 kitorng kecik2 lagi...aku abru masuk sekolah tadika...abng lak darjah 2 kot...udin 3 tahun...faez x lahir lagi mase 2...tp faez dh lahir pon mak still lagi menoreh getah...ayah lak mase 2 meniaga sayur n ikan...pagi2 mak bngun kejut kitorng g sekolah..aku ni lak jenid leceh...mesti nangis nak g sekolah...ishhhh2...x senonoh tol...tp mak sabar lagi layan kerenah aku...time cuti sekolah,sabtu n ahad..kitorg ikut mak g kebun noreh getah....tp x tolong pon...tolong main...hihi...aku n abang maen baling monyet ngn biji getah..kitorang dah lali dgn kene gigit nyamuk...sblm mak start menoreh mak wat unggun api tuk kitorng...wat halau nyamuk katenyer....mase 2 kan g menorehh naek moto ayah yang besar 2...aku duk kt depan,kat atas tangki minyak...abg n udin lak kt blakang...pergh...giler rock mak aku pandai bwk moto 2...hihi...tp mak x kesah pon orang kate ngate n pandang2 die...die selamber jer...cari rezeki la kate kan...tp kn mase dulu getah x mahal cm sekarang ni....sekilo rm1.60 dulu...sekarang sekilo dh rm6...jauh beza ...dulu mak selalu jual getah kat apek kg kitorg name LELEK...apek 2 hidup lagi smpi sekarag...hahaha...bile die nk getah kt kebun dulu,kitorg kejar gerabak die dr belkang...wah,besnye zaman kanak2...tp bile ingt susah payahnye mak jage kitorg smbil menoreh,sedih sgt2...kene kejar anjing,beruk,babi, monyet...kadang2 2 kn ade orang mengintai...takut giler...faez lahir pulak...bile die besar ckt,kdg mk bwk g noreh....aku x kuat sgt lagi nk dukung die mase ...so,bile die menangis je,mak akn dukung die sambil menoreh...oh,besarnye pengorbanan mak...sekarang mak dh keje kat kilang munchys...sepatutnyer mak rehta je kt rumah..tp mak kate bosan duk umah...x de kawan nk berbual...mak...

kitorng nk keje bagus2..nk cari duit bnyk2...nk balas jasa mak ngn ayah yang lahirkn n jage kitorng yang nakal tapi kiut ni sampai la besar gajah cm ni...kitorg doakn mak n ayah dapat pergi haji tahun ni....kitorng doakn mak n ayah sentiasa sihat walafiat dn sentiasa dilindungi ALLAH...sayang mak n ayah sgt2....jasa mak n ayah x terhingga...

No comments:

Post a Comment