Saturday, April 23, 2011

kehilangan

salam...hari ni,aku rase betul2 kehilangn...hilang seorang sahabat yang selami ni bnyk bagi aku kekuatan, bnyak mengajar aku erti berkwan (making friends), yang sentiase ade disisi aku bile aku gembira dan sedih, yang sentiase bagi aku kate2 semangat saat aku hampir putus asa, yang bnyk buat aku tersenyum dan ketawa, yang selalu menceritakn mslahnyer pada aku, yang bnyk berkongsi kesedihan dgn aku...ni la lumrah manusia, bile kite rase kehilangan baru la kite mule menghargai seseorang...baru la sedar betapa besarnyer impak seseorang 2 dalam hidup kite...setiap yang berlaku ALLAH selitkan dgn seribu hikmah yang kite x nampak....

semalam...aku dpt melihat die tersenyum, ketawa...hari ni...aku hanye mampu melihat senyumnnyer dgn angan2 aku sendiri...

semlam...aku makan dan bergelak ketawa dgn die...hari ini...aku mkn bertemankn sudu,nasi,air dan lauk....aku hnyer mampu membyngkan die ketawe untk aku...

smlm...die berikan aku kate2 perangsng, motivasi, kuatkn semgt saat aku sedih dn ptus asa...hari ini...aku hanye mampu bace2 mesej2 yang die hntar sebelom ni yang mmbri kate2 smgt...tiada lagi bebelan kate2 hikmah berkumandang di telinga...

semlam....aku study same2 dgn die...saling bertukar2 idea, ilmu, nota..berbincang ape yang x paham...hari ni...aku study bertemankn kerusi dan meja...saat aku mengangkat kepale ingin memandang kerusi di hadapn, air mata jatuh dgn sndrinyer...kat mane die???

smalm...die bawakan jagung bakar yg dibeli kt pasar malam untuk aku...kami mkn same2 dkt cafe....hari ni...tiada lagi jagung bakar untk aku....dan mungkin selepas ni aku x kn mkn lagi jagung bakar...

smlm...die pujuk aku mcm aku ni bdk kcl...hari ni...aku pujuk hati sndri krn kehilangan nyer...

smlm...die kate die brangan2 kami mkn mlm bersma..aku mmkai gaun..die pki tuxedo...hari ni...aku tau itu cume angan2 yang x mungkin akn jadi kenyataan...sbb aku bukan siape2 padenye...

smlm....handphone aku brbunyi tanda mesej2 dan panggilan dari nye...hari ni...handphone aku sunyi sepi...mgkin rosak agknyer...

smlm...senyuman sentiase jadi penyeri muke aku....hari ini...air mata menemani tidur dan jage aku...Mr. Teddy mnjadi tmpat aku mengadu...

hari ini, esok, luse, mgkin minggu depan, mgkn tahun depan atau seribu tahun lagi...aku mengharap pade sesuatu yang x pasti...

Ya Allah...aku bersyukur dgn segala nikmat dan dugaan yang telah diberikan kepadaku selama ini...aku memohon kepada MU pinjamkan lah aku sedikit kekuatan untuk mengharungi segala dugaan yang telah Kau berikan...aku berserah kepada takdir Mu untuk ku...rezeki ajal maut serta jodoh adalah di dalm KuasaMu...

Ya Allah..ampunilah dosa2 ku...dosa kedua ibu bapa ku (Siti Hayatin Binti Ismail, Rahim bin Hajin), dosa abang serta adik2ku...dosa guru2ku...dosa sahabat2ku...seluruh keluarga, serta dosa2 para muslimin dan muslimat....Ya Allah berikanlah kesejahteraan dan kebahagiaan kepda keluargaku...jauhkan lah kami dari pertelingkahan...murahkanlah rezeki kami...lindungilah ibu bapa kami semasa mereka keluar mencari rezeki...

Ya Allah...berikanlah kedua ibu bapa kami kesihatan yang sempurna...berikanlah kpd ibu bapaku peluang untuk menunaikan Rukun Islam ke5...Ya Allah kurniakan lah kami, akal yang cerdas, minda yang tajam ...permudahkan lah kami menjawab kertas pepriksaan dan berikan lah kami keputusan yang cemerlag...

Ya Allah...kurniakan lah aku jodoh yang beriman, yang sentiase menundukkan dirinye kepada MU, yang dapat membimbing aku kejalan Mu yang diredhai...jodoh yang dapat menjadi Babah yang bertanggungjawab dan mendidik anak2 ku kelak dlm menuju dunia dan akhirat mu Ya ALLah...Ya Allah...seandainyer dia adalah jodoh yang terbaik buat ku dunia dan akhirat, Kau dekatkan lah hati kami...wujudkan lah persefahaman diantara kami dan jauhkanlah kami dari segala pertelingkahan...Ya Allah...dan seandainya dia bukanlah jodoh yang terbaik buat ku dunia dan akhirat, yang bkl mendtgkn keburukan kpd ku...kau jauhkan lah hati kami...tunjukkanlah kami jalan yg benar...dan Redha kan hati kami di atas perpisahan...

Ya Allah...ampunilah aku kerana aku hamba yang terlalu kerdil yang sering meminta2..Amin

No comments:

Post a Comment